Del 16 al 22 de setembre s’ha celebrat la “Setmana Europea de la Mobilitat 2020”. L’Ajuntament tot i adherir-se a la campanya, no ha fet cap activitat concreta i ni tan sols ho ha mencionat a la seva web ni a les xarxes socials, fet que demostra quina és el valor que té la mobilitat per part del govern municipal.
En el cas de la mobilitat, mai sabem qui és l’interlocutorvàlid del govern, ja que tenim una regidora de mobilitat, un de transports i inclús la regidora de cohesió territorial ha explicat temes ferroviaris. Aquesta problemàtica la tenim també en altres àrees com esports, dividida en dues regidories i arribem al màxim del despropòsit, amb la de cultura i festes gestionada des de tres regidories diferents, quan en el govern de l’anterior legislatura una única regidora portava les dues àrees.
Tornant a la mobilitat, hem tingut diversos exemples en aquests darrers mesos que ens indiquen que no és una prioritat. Un primer exemple és el cas del Bus a Demanda. Aquest projecte ha estat llargament demandat pels veïns i veïnes, ja que per molts d’ells és imprescindible donada la gran extensió de la nostra vila -36,8 km2- i perquè podria ajudar a solucionar les greus dificultats per moure’s per tot el municipi. Aquest projecte, anunciat al març del 2018 pel nostre alcalde, quan era el regidor de transports, semblava que per fi entraria en funcionament en el primer trimestre d’aquest any .El projecte estava aprovat i pressupostat, però el retoc del pressupost del mes de juliol, amb l’excusa de que no hi han diners, va fer que hagi quedat aplaçat sense data concreta d’inici. No hi han diners pel Bus a demanda, però per contra s’incrementa el cost polític del govern municipal amb la incorporació de la Sra. Galeano, justament per portar una cartera ja coberta per dues regidories.
Un altre exemple d’aquesta manca de sensibilitat són les obres de la línia R4 de Rodalies. Aquesta línia és bàsica en el transport de molts treballadors de la nostra vila que treballem a Barcelona o al seu àmbit metropolità i també pels estudiants que es traslladen a les universitats. Doncs bé, vaig preguntar en el Ple de Juliol sobre què havia previst el Govern Municipal per donar alternatives als usuaris davant les obres en la R4 que incrementen el viatge gairebé fins a les dues hores fins a Barcelona. La resposta va ser que no havien rebut cap queixa, fet que demostra que en cap cas no ens adalantemals aconteixements. Coneixo de primera mà vilatans que han hagut de buscar alternatives de viatge, ja que per desgràcia, ni Rodalies de Catalunya ni tampoc l’Ajuntament del Vendrell,han fet res per buscar-les. Altres municipis de la nostra Vegueria, com per exemple Vilafranca -al que també afecten les obres-, han incrementat de manera notable els busos express a primera hora del matí.
I tampoc podem oblidar els problemes d’aparcament i com és de necessari un nou pla d’aparcaments que havia d’ajudar a redefinir els emplaçaments,, entre d’altres coses per resituar-ne aquells situats iregularment en zones verdes. Però la licitació del concurs, tot i que s’havia resolt incialment a favor d’una empresa, finalment ha quedat desert, el que suposarà molt més endarreriments en la seva materialització.
Queda molt clar que el nostre municipi té greus problemàtiques sense resoldre en matèria de mobilitat i va sent hora que el govern municipal miri de buscar solucions reals a totes i cadascuna d’aquestes problemàtiques.